På klinikken behandles for:
Piskesmæld, Stress, Migræne, Hovedpine, Ryg- og Skuldersmerter, Lændesmerter, Kæbespændinger, Ledmobilisering m.m.
Uro og Anspændthed, Sanseforstyrrelser og indlæringsproblemer.
Depressioner. Problemer med fordøjelsen.
Kolik og skævheder hos spædbørn.

Styrkende eller afspændende øvelser
Disse gives efter behov, så du kan lære at hjælpe dig selv med nogle daglige øvelser.

Sådan foregår det:
Du kan forvente, at en behandling indledes med en samtale om hvorfor du kommer og hvad du gerne vil hjælpes med, samt journaloptagelse.
Du skal som udgangspunkt, ikke have tøjet af, bare livrem, hårspænder osv.
Det kan dog være, at ved nærmere afdækning af skævheder i kroppen, det er mest hensigtsmæssigt, kun at være i undertøj. Eller delvis afklædt, alt efter hvilke områder der skal behandles

En behandling varer ca. en time, hvor du for det meste ligger afslappet på en briks, evt. med et tæppe over dig, medens jeg med nænsomme berøringer løsner op for spændinger, smerter og blokeringer, især omkring hoved, rygsøjle og korsben. Ligeledes kan du forvente, ved piskesmæld og andre hoved-traumer, at jeg skal arbejde blidt inde i munden på dig. Dette foregår stille og roligt, selvfølgelig med latextutter på fingrene.
Efter behandlingen vil du ofte føle dig let, fri, afspændt og træt.
Det er en god ide` at holde resten af dagen og evt. næste dag fri for pligter der kan stresse kroppen.

Efter en behandling, kan du forvente du bliver træt og trænger til hvile.
Du skal huske at drikke en masse vand.
Kroppen fortsætter det påbegyndte arbejde et par dage og det kan give træthed og ømhed.
Dette er naturligt, da det er kroppens måde, at finde sig selv på igen.

Kroppens celler kan godt huske, hvordan det var, inden, den kom til skade og vil prøve at vende tilbage til den tilstand. Så det er klart, at hvis noget har sat forkert i en periode og bliver løsnet, så vil det kunne mærkes.

1 behandling er sjældent nok, men efter 3 behandlinger skal der være en bedring i din tilstand.

Ved kroniske tilstande, hvor det er smertelindring der er i fokus, afpasses behandlingshyppigheden efter dit behov.

Behandlingen giver størst resultat, hvis man giver sig selv lov til at ”være” bagefter.